Om företaget

Vårt lager ligger i Mölnlycke. Företagets postadress är Hönekullavägen 19, 435 44 Mölnlycke.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@gronajohanna.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du alla uppgifter om dina beställda produkter, pris och leveransadress. Det är ditt ansvar att säkerställa att vi har rätt uppgifter till dig. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via mail info@gronajohanna.se.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-4 arbetsdagar dagar men vi skickar alltid inom 5 arbetsdagar. Beställningar lagda på fredag-söndag skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på info@gronajohanna.se.

Vi skickar vanligtvis dina proodukter till ombud om inget annat överenskommits. Du aviseras när din vara lämnat vårt lager.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Du har rätt att returnera dina varor inom 30 dagar från det att du mottagit varan. Det vill säga den dag du hämtade ut din vara från ombudet eller mottog varan hemma. Ångerrätten gäller samtliga varor i vår butik och förutsätter att varan är oanvänd.

Vid reklamation, d v s att det är något fel på produkten, är det vi som står för returfraktkostnaden. Vänligen maila oss på info@gronajohanna.se och beskriv vad det är för fel på produkten.

Ej uthämtat paket innebär inte ett ångrat köp och kostar 200 kr vilket dras från beloppet som ska återbetalas.

Retur

Vid retur får du gärna maila oss så vi vet vad du är missnöjd med. Du som kund står själv för returfraktkostnad men vi kan vara behjälpliga i bokningen av returen.

Du som kund är även ansvarig för leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Transportskador

Skulle något bli fel eller någon produkt skadad rättar vi till detta så snabbt vi bara kan. Du ska känna dig trygg när du handlar av oss. Vid transportskador/synliga skador på emballaget skall skriftlig notering göras av chauffören på fraktsedeln vid mottagandet. Därefter anmäls reklamationen snarast av dig till oss på Gröna Johanna, via info@gronajohanna.se så att vi kan sända ersättningsvaror. Spara emballaget för eventuell besiktning.

Personuppgifter

Genom att handla hos Gröna Johanna accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Götabergs AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet meddataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

GDPR

Mer info GDPR

  1. Information om hantering av personuppgifter
    Götabergs AB värnar om din personliga integritet och vi vill att du känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. För oss är det viktigt att vara öppna med hur vi behandlar dina personuppgifter och ge dig information på ett sätt som gör att du förstår hur vi kommer behandla dina personuppgifter.

I denna integritetspolicy, som gäller för alla Götabergs kunder, ger vi dig information om hur vi hanterar dina personuppgifter i samband med att du besöker våra webbsidor, registrerar ett konto, köper våra produkter eller tjänster eller vid andra kontakter med oss.

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor eller synpunkter.

  1. Ansvar för dina personuppgifter?
    Götabergs AB, Hönekullavägen 19, 435 44 Mölnlycke.

Om du lämnar uppgifter till någon av våra samarbetspartners (t.ex. genom att du har klickat på en länk till någon av våra samarbetspartners som finns publicerad på våra webbsidor) ansvarar vår samarbetspartner för dina personuppgifter.

  1. Vilka personuppgifter samlas in av Götabergs AB?
    När du besöker våra websida eller registrerar dig som kund, köper våra produkter eller tjänster eller vid andra kontakter med oss samlar vi in dina personuppgifter såsom fullständigt namn, adress, e-postadress, telefonnummer, personnummer, betalningsuppgifter köp-, order- och användningshistorik, IP-adress och annan ärenderelaterad information.
  2. Varför behandlar Götabergs AB dina personuppgifter?
    När du har lämnat personuppgifter till oss använder vi dessa uppgifter för de ändamål och med stöd den lagliga grund som anges nedan:

  3. Ändamål för användningen av dina uppgifter:

    För att kunna hantera beställning och administration av ditt köp

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Det köpavtal som vi har ingått med dig utgör den lagliga grunden för behandlingen och är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra avtalsrättsliga förpliktelser och fullgöra detta avtal gentemot dig, t.ex. för att vi ska kunna leverera din beställning och få betalt.

  1. Ändamål för användningen av dina uppgifter:
    För att kunna administrera ditt konto.

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Det avtal som vi har ingått med dig utgör den lagliga grunden för att hantera konto. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra avtalsrättsliga förpliktelser gentemot dig, t.ex. skapa och administrera ditt konto på ”Mina sidor” och administrera dina medlemsförmåner.

  1. Ändamål för användningen av dina uppgifter:
    För att kunna hantera kundtjänstärenden

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Det är Götabergs ABs berättigade intresse som är den lagliga grunden och behandlingen är nödvändig för att kunna hjälpa dig vid frågor om produkter eller klagomål relaterade till våra produkter och kan även innefatta uppföljande frågor och enkäter om hur du tycker att produkter och tjänster har fungerat för dig som kund hos Götabergs AB. Om din fråga rör en reklamation kommer vi att behandla dina uppgifter för att kunna uppfylla våra skyldigheter enligt gällande konsumentlagstiftning och vi kommer behandla dina uppgifter med bakgrund av den lagliga grund som baseras på vårt köpavtal med dig.


  1. Ändamål för användningen av dina uppgifter:

    För att kunna skicka generell marknadsföring (såsom utskick av vår katalog eller broschyr) och personlig direktmarknadsföring via e-post, sms, post eller sociala medier

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Det avtal som vi har ingått med dig är den lagliga grunden för behandling av personuppgifterna. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra avtalsrättsliga förpliktelser gentemot dig, t.ex. ge dig erbjudanden om produkter eller tjänster som vi tror att du kan vara intresserad av. Om du är kund hos Götabergs AB men inte ar skapat ett konto kommer Götabergs AB att behandla dina personuppgifter för att skicka marknadsföring baserat på vårt berättigade intresse av att kunna marknadsföra Götabergs ABs produkter och tjänster.


  1. Ändamål för användningen av dina uppgifter:

    För att kunna genomföra ditt deltagande i tävlingar och event

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Den lagliga grunden är vårt berättigade intresse av att vi ska ha möjlighet att administrera eller följa upp tävlingar och events t ex bekräftelse på anmälningar eller frågor eller information om vinnare.


  1. Ändamål för användningen av dina uppgifter:

    För att kunna göra uppdateringar och förbättringar av tjänster och produkter samt den tekniska funktionaliteten i våra datasystem.

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Den lagliga grunden är vårt berättigade intresse av att kunna göra uppdateringar av den teknik som gör det möjligt för dig att kunna besöka vår webbplats eller handla i vår webbshop eller för att kunna förstå hur du som kund upplever våra produkter och därigenom förbättra befintliga och utveckla nya produkter och tjänster.


  1. Ändamål för användningen av dina uppgifter:

    För att kunna förhindra missbruk av våra tjänster

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Det är vårt berättigade intresse att tillhandahålla säkra tjänster som kan förhindra försök till obehörig åtkomst eller olovlig användning av våra tjänster.


  1. Ändamål för användningen av dina uppgifter:

    För att kunna registrera de personer som meddelar att de inte vill ha oadresserad marknadsföring från Götabergs AB och inte är registrerade som Götabergs ABs kunder.

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Berättigat intresse att på enskild individs begäran, inte ska erhålla marknadsföringsutskick.


  1. Ändamål för användningen av dina uppgifter:

    För att kunna fullgöra företagets skyldigheter enligt lag såsom avseende produktsäkerhet, myndighetsbeslut eller bokföringskrav eller enligt skatterättsliga lagar.

Vår lagliga grund för detta ändamål är:
Den lagliga grunden är att kunna fullgöra våra rättsliga förpliktelser enligt lag.

  1. Personuppgifter som Götabergs AB samlar in
    Götabergs AB behandlar personnumer för att vi ska kunna försäkra oss om att vi har korrekt information om våra kunder.
  2. Hur Götabergs AB använder informationen om dig som kund.
    När du beställer eller köper en produkt eller tjänst av oss på Götabergs AB, eller när du registrerar ett konto hos oss, kommer vi att använda din köp- och orderhistorik. Vi kommer också kunna skicka dig särskilda erbjudanden baserade på dina intressen och preferenser och andra liknande utskick.

Om du inte vill att vi använder din kundhistorik för att skicka erbjudanden har du alltid rätt att avregistrera dig eller tacka nej till sådana utskick. Om du inte vill att vi använder oss av din kundhistorik över huvud taget (t.ex. när vi utvecklar och förbättra våra produkter och tjänster eller förbättra teknisk funktionalitet) har du alltid rätt att säga upp ditt konto.

Den kundinformation som vi sparar om dig, är baserad på uppgifter som Götabergs AB har samlat in om från dig eller andra aktörer som Götabergs AB samarbetar med och där du också är kund, för att skapa den samlade informationen om dig.

  1. När vi kan komma att dela dina uppgifter
    Götabergs AB delar endast dina personuppgifter när detta är ett lagkrav eller i övrigt då det är tillåtet enligt lag. Vi kan i vissa fall använda oss av ett personuppgiftsbiträde som hjälper oss med vår marknadsföring eller för att handlägga avtal och beställningar. Företag som hjälper oss i dessa fall kan vara speditions- och logistikföretag, bank- och kreditkortsföretag eller leverantörer inom marknadsföring. I sådana fall har vi ingått ett avtal för personuppgiftsbiträdet som säkerställer att det finns säkerhetsåtgärder på plats för att skydda dina uppgifter. När vi delar med oss av dina uppgifter kommer dessa att användas för samma ändamål som vi från början samlade in dem för.

Götabergs AB minimerar överföring av personuppgifter till ett land utanför EU/EES och i de fall sådant sker såsom vid systemmässig support och underhåll, sker detta enligt särskilt högt ställda krav och avtal.

Vi delar även dina personuppgifter med vissa företag som är självständigt personuppgiftansvariga vilket innebära att dessa styr hur informationen ska behandlas såsom myndigheter eller företag som erbjuder självständiga betallösningar eller allmänna varutransporter.

  1. Lagring och lagringstid
    På Götabergs AB behandlar vi information om dig som kund för att kunna ge den bästa servicen och vi sparar dina uppgifter så länge som uppgifterna är nödvändiga för att uppfylla de ändamål som uppgifterna från början samlades in för. Uppgifterna kan också sparas under den tid som krävs enligt tillämplig lag. Vi på Götabergs AB har löpande rutiner som säkerställer att vi inte lagrar onödiga uppgifter om dig och vi minimerar lagringstiden i så stor utsträckning som möjigt.

Information avseende kunder vid köp och kundtjänstärenden:
• När det gäller din köp-, order-, och användarhistorik, i den utsträckning vi inte har anonymiserat dina uppgifter, kommer vi att radera sådan historik 3 år efter transaktionsdatum.
• Uppgifter som relaterar till ett kundtjänstärende sparas tills det avslutas eller raderas annars efter 3 år från köptransaktionens genomförande, om ärendet är kopplat till ett köp.
• När det gäller köphistorik, kommer informationen att användas för marknadsföring av likande produkter och tjänster, under en lagringstid av 1 år. Du kan alltid avregistrera dig från sådana utskick från Götabergs AB.

  1. Säkerhet för dina personuppgifter
    På Götabergs AB säkerställer vi att dina personuppgifter hanteras enligt särskilda säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifterna mot olovlig eller obehörig tillgång till informationen. På Götabergs AB hanteras endast den informationen som behövs och endast av de personer som behöver den, för att kunna ge den bästa servicen till våra kunder.
  2. Dina rättigheter
    Vi på Götabergs AB vill alltid vara transparenta med hur vi behandlar dina uppgifter. Om du vill få insyn i din personuppgiftsbehandling har du rätt att begära att få tillgång till dina uppgifter via ett registerutdrag. Om vi mottar en begäran från dig, kan vi komma att begära kompletterande uppgifter för att säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person. En begäran om registerutdrag ska vara skriftligt undertecknad från dig. Du har också alltid rätt att begära att dina personuppgifter rättas. Du har själv möjlighet att logga in på ditt användarkonto och rätta felaktiga uppgifter.

Du kan begära radering av dina uppgifter i den utsträckning som överensstämmer med tillämplig lag och enligt ingångna avtal med dig och vi kommer självklart alltid göra vårt bästa för att tillmötesgå din begäran om radering. Du har också rätt att invända mot vår behandling (t.ex. om något av de uppgifter som samlats in är felaktiga).

Dina personuppgifter får inte behandlas för direktmarknadsföring eller profilering om du motsätter dig sådan behandling. Du har också rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke och tacka nej till olika typer av marknadsföring.

  1. Klagomål och tillsynsmyndighet
    Om du anser att vi har hanterat dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du alltid vända dig till oss på Götabergs AB. Datainspektionen är ansvarig för tillsyn enligt dataskyddslagstiftning och den som anser att det förekommer felaktig hantering av personuppgifter kan framställa klagomål till Datainspektionen.
  2. Kontakta oss
    Vårt mål är att alltid ge dig enkel och korrekt information om hur vi använder dina personuppgifter. På Götabergs AB är våra kunders personliga integritet viktiga för oss och vi arbetar ständigt med förbättringar för att du som kund alltid ska känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. Om du har frågor om hur vi använder dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss via vår webplats eller telefon, 0709-947420.

HIttar du inte det du letar efter?

Skicka oss ett mail på info@gronajohanna.se så återkoppla vi till dig snarast möjligt.